Intermezzo

...................



Když nemohu dýchat

a nemohu spát...

a tíseň propaluje tkáň ---

skláním se k polštáři

pravou tváří...



A v oltářích světla

tříští se skleněná - když

počítat snažím se:


jedna- či dvě- ?

či dva...

... na koncích lana ...



Sanctificetur Nomen Tuum, Domine...





Své tělo skládám do vzorce

ve stabilisované poloze -


... XXX .. XX .. XX .. XX .. - X - - XXX ...


a tisknu se k matracím

z koňských žíní...



A ne-snažím se vstoupit do záře...!




Tož pane Dvořáku! – Mistře!

Largo z Novosvětské

by nebylo špatné...



Možná se zítra zas probudím... a spatřím...

motýla

a bažanta...









A ještě tedy ta musica:




10 komentářů:

Mirka řekl(a)...

Co se dá k téhle básni připsat?

P r o ž i l e j s e m ji.

Tu chvíli večera, noci.

Prožila jsem ji s Tebou, i když jsem melancholii samoty nikdy nepoznala.

Mirka řekl(a)...

Co se dá k téhle básni připsat?

Prožila jsem ji.

Tu chvíli večera, noci.

Prožila jsem ji s Tebou, i když jsem melancholii samoty nepoznala.

Vojtěch řekl(a)...

No tak Mirko...

Chápu Tě, a každý at' si věci vykládá jak chce...

Nicméně 'tíseň propaluje tkáň'... snad není žádná melancholie, a také ten obsah (a většina veršů) této básně byl daný již v době, kdy jsem jen výjimečně usínal sám.

V druhé (nejnáročnější) sloce jsem včera udělal úplně poslední změnu:

'V oltářích světla tříští se skleněná...'

Je to tak prosté - a mě (Joudu) to nenapadlo hned...?

Mirka řekl(a)...

'tíseň propaluje tkáň'

Ne...to není melancholie.

To jen já si to prožila melancholicky.

Vojtěch řekl(a)...

Ten Schubert tomu dodává...

Takže napíšu něco ala Bondy:

Naše životy jsou kýče

(to jen taková legrace)

'Klíče' jsou správně...

(To je jasné)

A nebo jsem to zase celé splet'?

(Co myslíš, námořníku?)

Námořník si nic nemyslí...

A ví to jen 'ten' Bondy... a ta Z.

Tak!

Vojtěch řekl(a)...

A úplněk nejlepší na tom tom (sic!) všem je, že do toho Schuberta (alias Brahmse!) jdou té té (věci celičké) řekla-mi nepovolané...

Naostři Svůj Nůž! (?)

Hledáš Ženy? ... !!!

Kojot-Bojkot!

Ještě že jsem silákem,

jinak bych se ...

(rozdal všem)

Vojtěch řekl(a)...

Všechny ty 'verse' byly dobrý ...
Ta druhá sloka je 'nenapsatelná'
(alespoň pro mě tedy ne)

Není jednoznačně dobrý, ani špatný Jidáš...

Heleno ...

Unknown řekl(a)...

polštář a oltář jsou v analogickém vztahu jako postel a kostel.

Unknown řekl(a)...

polštář
kostel
oltář
postel

Vojtěch řekl(a)...

No vždyť jo...

Co dodat?

Je to tak...

A zůstane to tak...

(všichni doufáme)