Kdyby byl Magorov aneb Dítě školou povinné

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

V valašské dědině, v jizbě tiché,
krojovaná selka za stolem dřevěným -
Před sebou krajáč v něm mléko bílé
se kochá divadlem podivným.

Podivné věci se ve světničce dějí -
krojovaná selka ani nedutá,
rty se jí samou nedočkavostí chvějí,
nahý Kristuspán po malém podiu někam utíká.

V plechovém hrnci (nese ho Kristuspán),
prázdném, ale vařícím,
je zapíchnuta jehla jako trám,
ve dně samou nenávistí k jehle hořícím.

"Proč si ten Krist, nahý a bos,
o hrnec zbytečně prsty pálí?"
dí v duchu selka hledíc na falos,
za kterýžto Krista mlčky chválí.

Švédský hokejista ještě v propoceném ribanu,
obrací se na Krista, který mezitím již hrnec položil:
"Nevím jestli za tohle se do ráje dostanu...?"
a výsledky Zlatého slavíka pak před ním rozložil.

Zlatý slavík, to je anketa o nejlepšího zpěváka -
Vyhrál to Kristuspán, druhý byl Karel Gott;
na třetí místo odsunuli toho Švéďáka...
Kdo tipoval obráceně, ten to prostě neuhod'

Selce lezou oči z důlků...
ale již ne, již nechme toho divadla
Stačí, když toho napíšeme půlku,
vždyť jiný pánbíček teď naklonil svá vahadla...

a já se pak probudil, a byl jsem celej zpocenej...

(Překlepáno z krasopisného školního listu - zvláštní)

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

To jako dítěti?...zdávaly se Ti takové sny?

Jako dítě psal jsi takové verše?

Vojtěch řekl(a)...

Ano. Je to moje druhá básnička.
Přepsal jsem ji bez jakýchkoli úprav ze školního sešitu.

Jen původní titul byl jiný:

Podvědomí
(k poctě Sigismundu Freudovi)

Anonymní řekl(a)...

Tedy...klobouk dolů!...hlavně nad "falosem"

Vojtěch řekl(a)...

Díky!

V tom případě se ještě přiznám, že ten přechodník jsem měl v chybném tvaru (maskulinum místo feminina).
To jsem opravil.